Wordt het een jaar waarin beter telt, in plaats van meer? Waarin beste beter is dan meeste? Eén goede oplossing is tenslotte ook beter dan meer halve oplossingen. Een goed gesprek is beter dan tien slechte. En je kent het wel: “Beter één in de hand dan….”
In 2014 bestaat Customedia 10 jaar. In dit jaar willen we ons nog beter richten op communicatie waarin gedragsverandering beoogd wordt. Dat is met recht een uitdaging want ook in communicatie zijn er geen heilige huisjes meer. Het artikel van de Rijksoverheid bevat voldoende links om eens flink achter je oren te krabben.
Het is een jaar waarin langlopende lijnen bij elkaar lijken te komen. De afgelopen jaren hielden we ons vooral bezig met communicatieplannen en de uitvoering ervan ten behoeve van sportstimulering, maatschappelijke dienstverlening, emancipatie en e-learning. We denken dat ons artikel uit 2011 werkelijk een vervolg zal krijgen in onze eigen werkzaamheden. Oma heeft in ieder geval al een tablet.
Wij zijn heel blij dat we eind 2013 betrokken waren bij idee en uitvoering van een eindejaarsgeschenk. Iedere medewerker ontving een WakaWaka. Volgens het principe buy one, give one zorgde de WakaWaka Foundation ervoor dat evenzoveel WakaWaka’s bij Syrische vluchtelingen terecht kwamen.
Het is mooi om iets te kunnen betekenen, om iets te kunnen veranderen. We worden daarbij geïnspireerd door onder meer onderstaande voorbeelden. Wanneer u een communicatiebureau zoekt dat uw bedrijf of organisatie helpt bij de inzet van nieuwe en oude media, dan weet u waar we staan. De beste wensen en maak er een mooi jaar van!
Hoe Britten met simpele maatregelen gedrag burgers veranderen, een artikel uit Trouw